درب اتوماتیک تاشو

در دنیای امروز بیشتر ساختمان‌ها برای ساخت دیدگاه و ذهنیت مثبت در مراجعه‌کنندگان خود ترجیح می‌دهند از انواع مدل‌های درب اتوماتیک به عنوان در ورودی استفاده کنند. این درها در کنار آسان‌تر کردن عبور و مرور ظاهر زیبایی هم به ساختمان و سازه‌های مختلف می‌بخشند. یکی از معروف‌ترین مدل‌های این درها درب اتوماتیک تاشو نام دارد که نمونه‌ی آن را همه‌ی ما در اتوبوس‌های شهری مشاهده کرده‌ایم؛ به همین دلیل به آن‌ها درب اتوماتیک اتوبوسی هم می‌گویند.

درب اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک تاشو چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو یکی از انواع درب‌های اتوماتیک با ساختاری مشابه درب لولایی است؛ با این حال در مدل‌های تاشو هر لنگه‌ی در به دو قسمت تقسیم شده‌ و از وسط به وسیله‌ی یک لولا به هم متصل شده‌اند. زمانی که درب باز می‌شود دو لنگه از وسط (به سمت بیرون یا داخل) تا شده و بر روی هم قرار می‌گیرند.

عملکرد درب اتوماتیک تاشو

همان‌طور که اشاره کردیم درب اتوماتیک تاشو با درب اتوبوس صرفاً شباهت ساختاری دارد و عملکرد آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است؛ به طوری که سیستم عملکرد درب‌های تاشو مورد نظر ما از نوع الکترومکانیک و در درب اتوبوس از انوع پنوماتیک است. در اصل استفاده از این نوع سیستم عملکردی و این مدل درب باعث می‌شود که در زمان باز شدن حدود ۹۰ درصد عرض دهانه بازشو در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

درب اتوماتیک تاشو برای چه فضایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

زمانی که در مکان مورد نظر خود با محدودیت فضا مواجه باشیم و نتوانیم از دیگر مدل‌های درب اتوماتیک استفاده کنیم، به سراغ مدل تاشو می‌رویم که می‌تواند میزان مصرف انرژی را کاهش داده و در عین حال با آسان‌کردن رفت و آمد، امنیت بیشتری را هم برای ساکنان فراهم کند.

کاربردهای درب اتوماتیک تاشو

در مکان‌هایی که مشتریان با محدودیت فضا مواجه هستند می‌توانند به سراغ استفاده از این نوع درب بروند. در مجموع کاربردهای این در موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • استفاده در مراکز خرید و فضاهای تجاری به منظور بهبود تجربه‌ی خرید مشتریان و ایجاد ظاهری زیبا
  • کاربرد به عنوان درب ورود و خروج پارکینگ و ممانعت از ورود افراد غیرمجاز
  • استفاده در مراکز آموزشی برای کنترل و مدیریت تردد دانش‌آموزان
  • جایگزین درب اصلی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها به منظور بهبود امنیت ساختمان
  • استفاده در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس برای افزایش سرعت و آسان‌کردن تردد مسافران و وسایل نقلیه
  • کاربرد در محیط‌های تولیدی و صنعتی مثل کارخانه‌ها با هدف مدیریت تردد و کنترل دسترسی
  • استفاده در ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو و…

قیمت درب اتوماتیک تاشو

انواع درب اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو انواع مختلفی به شرح زیر دارد که مشتریان می‌توانند آن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه خود سفارش دهند:

  • درب اتوماتیک فولدینگ: در این مدل درب دو بال تاشو وجود دارد که به شکل فولدینگ باز و بسته می‌شوند؛ به همین جهت بهترین گزینه برای استفاده در فضاها و محیط‌های داخلی مثل اتاق‌های عمل است.
  • درب اتوماتیک هوشمند: همان‌طور که مشخص است سیستم هوشمند به کار رفته در این مدل درب‌ها امکان باز و بسته کردن آن را از راه دور فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توان از آن‌ها در محیط‌های بیرونی و داخلی استفاده کرد.
  • درب اتوماتیک تاشو شیشه ای: این مدل درب دارای بال‌های شیشه‌ای است که باز و بسته شدن آن‌ها به صورت تاشو انجام می‌شود. کاربرد اصلی این مدل عمدتاً در فضاهای داخلی است.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی و تاشو

درب اتوماتیک لولایی از انواع درب اتوماتیک هستند که در مکان‌هایی با محدودیت عرض مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌علاوه اپراتور آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است تا نیازی به تعویض درب وجود نداشته باشد و در عین حال بتوان آن‌ها را بر روی هر مدل درب لولایی نصب کرد. معمولاً توصیه می‌شود که از مدل لولایی در مکان‌های پرتردد استفاده نکنید و کاربرد آن‌ها را به مکان‌های خاصی مثل اتاق عمل، اتاق سرور و… محدود کنید.

در صورتی که ورودی مکان شما عرضی بسیار کم (کمتر از ۲۰۰ سانتی‌متر) داشته باشد بهتر است به سراغ درب اتوماتیک شیشه ای تاشو بروید که ساختاری مشابه مدل لولایی دارد با این تفاوت که هر لنگه آن به دو بخش تقسیم و اتصال این دو لنگه هم توسط لولا انجام می‌شود.

ویژگی درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب‌های اتوماتیک تاشو امنیت و دوام بسیار بالایی دارند و می‌توان فریم‌های گوناگون را برای شیشه‌ی آن‌ها انتخاب کرد. سایر ویژگی‌های این مدل درب اتوماتیک در این بخش بررسی شده است:

  • این درها دارای سیستم امنیتی مثل سنسور حرکت و قفل الکترونیکی هستند تا به این ترتیب با ممانعت از ورود افراد غیرمجاز، ایمنی ساختمان را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.
  • باز و بسته شدن درب تاشو به صورت اتوماتیک از هدر رفت انرژی برای باز و بسته کردن آن به صورت دستی جلوگیری کرده و به این ترتیب باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • اتوماتیک بودن درب تاشو سرعت و کارایی را در ورود و خروج افراد به ساختمان افزایش داده و در عین حال نیاز به استفاده از نیروی انسانی را هم کاهش می‌دهد.
  • امکان تولید سفارشی با توجه به نیاز کسب‌وکارها و ساختمان‌های مختلف وجود دارد و در بعضی از موارد تصاویر یا نشانگر‌های ویژه‌ای هم بر روی آن‌ها تعبیه می‌شود.
  • این درب‌ها با چرخیدن هر لنگه به سمت خودش باز می‌شوند و این ویژگی برای مکان‌هایی با ترافیک بالا در موارد اضطراری کاربردی و مفید است.

خرید درب اتوماتیک تاشو

فریم و شیشه درب اتوماتیک تاشو

برای ساخت درب اتوماتیک شیشه ای تاشو از فریم آلومینیومی آنودایز (قطبیده) استفاده می‌شود که به دلیل داشتن یک لایه‌ی محافظ، استحکام بسیار بیشتری در مقایسه با مدل‌های مشابه داشته و میزان مقاومت آن‌ در برابر خط و خش و ضربه هم بالاتر است.

شیشه‌ی به‌کار رفته در درب‌های اتوماتیک هم معمولاً از نوع سکوریت است که می‌توان نام و‌ نماد شرکت یا طرح دلخواه را بر روی آن حک کرد.

حالت‌های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب های اتوماتیک تاشو حالت‌های مختلفی به شرح زیر دارند که در شرایط گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • تمام باز:‌ در این حالت در بعد از تشخیص حرکت به صورت کامل باز می‌شود و فضای مورد نیاز برای ورود و خروج را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • تمام بسته: در این حالت در تا زمانی که نیاز نباشد،‌ بسته باقی می‌ماند و تا زمانی که تنظیمات لازم در آن انجام نشود باز نمی‌شود.
  • نیمه باز: در این مدل بعد از تشخیص حرکت یا وزن توسط سنسور در به حالت نیمه، باز شده و از هدررفتن انرژی جلوگیری می‌کند.
  • اتوماتیک: رایج‌ترین نوع حرکت در این مدل‌ها است.
  • یک طرفه: بعد از غیرفعال شدن سنسور ورود و خروج فقط امکان عبور و مرور از یک سمت درب تاشو وجود دارد تا بتوان رفت و آمد را کنترل کرد.

قیمت درب اتوماتیک تاشو

اطلاع از عوامل موثر بر قیمت در اتوماتیک تاشو پیش از خرید آن از اهمیت چشم‌گیری برخوردار است. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به آپشن‌های به‌کاررفته در درب، ابعاد درخواستی، ضخامت شیشه و کیفیت آن، نوع موتور و لولا، مقدار فریم به‌کاررفته و… اشاره کرد. با این حال ما تلاش می‌کنیم تا درب تاشو را با مناسب‌ترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار دهیم.

خرید درب اتوماتیک تاشو از ایمن پاد سپهر

اگر به دنبال خرید بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های درب اتوماتیک تاشو با قیمت مناسب هستید فرصت را از دست ندهید و همین الان از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۰۴۴۷۰ با مشاوران ما در ایمن پاد سپهر، تولیدکننده انواع درهای اتوماتیک و نماینده انحصاری گیلگن سوئیس در ایران، تماس بگیرید.

فهرست