درهای اتوماتیک بیمارستانی

درهای بیمارستانی (Hospital Doors)

درب های بیمارستانی طیف گسترده ای از درب اتوماتیک نفر رو را تشکیل میدهند . امکان استفاده از انواع سیستم های کشوئی،لولائی و تاشو در بیمارستانها وجود دارد با این تفاوت که پانل و فریم آنها بسته به شرایط محیطی می تواند از نوع سرب دار ضد تشعشع و یا متریال ضد باکتری مانند شیشه ، استیل و پی وی سی باشد . همچنین درهای اتوماتیک هوابند با درزبندی صد درصدی در اماکن بهداشتی ، آزمایشگاهی و بیمارستانی کاربرد زیادی دارند . درهای اتوماتیک بونکر نیز به وزن تقریبی 4 تن، مقاوم در برابر اشعه پرقدرت دستگاه های شتاب دهنده ، جهت بخش های پرتو درمانی (پزشکی هسته ای) استفاده می گردند .

بخش هائی از بیمارستان که معمولا این نوع سیستم ها بیشترین کاربرد را در آنجا دارند عبارتند از : اتاق های عمل،آنژیوگرافی، آزمایشگاه، سی تی اسکن،آی سی یو ، سی سی یو ، پت اسکن ، بخش های عفونی، اتاق های فشار مثبت و بخش پزشکی هسته ای

انواع درهای بیمارستانی

  • درهای ضد اشعه: این درها  با استفاده از یک لایه سربی که داخل پانل و فریم آنها قرار دارد از عبور اشعه ایکس جلوگیری می نمایند و بیشر در بخش های پزشکی هسته ای و اتاق های رادیولوژی و عکس برداری مورد استفاده قرار می گیرند . ضخامت لایه سربی بر اساس میزان اشعه تعیین می گردد و می تواند از  2 تا 4 میلیمتر باشد . وزن تقریبی این درها بسته به ضخامت سرب و ابعاد سیستم ،  بین 40 تا 60 کیلوگرم بر متر مربع می باشد.
  • درهای هوابند(Hermetic Doors): ویژگی اصلی این سیستم ها درز بندی کامل می باشد به نحوی که در انتهای بسته شدن ، کمی به سمت چارچوب و کمی به سمت پائین حرکت کرده و لاستیک های درز بندی را که در چهار طرف لنگه متحرک تعبیه شده اند با فشار زیاد به زمین و چارچوب درگیر می کند به این ترتیب درز بندی بصورت کامل انجام می شود . این سیستم ها بیشتر در بخش های ویروسی ، عفونی ، آنژیوگرافی و برخی اتاق های عمل کاربرد دارند. همچنین درهای هوابند می توانند در عین حال ضد اشعه نیز باشند.
  • درهای بونکر(Bunker Doors): این نوع درها که بیشتر در بخش های رادیوتراپی و اتاق های پرتو درمانی کاربرد دارند در برابر عبور اشعه رادیواکتیو ، که از دستگاه های شتاب دهنده ساتر می شود ،مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهند . وزن حدودی این درها بین 3 تا 5 تن می باشد در این سیستم ها علاوه بر لایه های ضخیم سرب از یک لایه ضخیم پارافین نیز استفاده می شود. سیستم خلاص کن و همچنین سیستم ایمنی این درها از مکانیزم پیچیده تری تبعیت می کند.
درهای بیمارستانی 7
درهای بیمارستانی 6
درهای بیمارستانی 5
درهای بیمارستانی 4
درهای بیمارستانی 3
درهای بیمارستانی 2
درهای بیمارستانی 1
فهرست