تاثیر استفاده از درب‌ اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی ساختمان

تاثیر استفاده از درب‌ اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی ساختمان

 از درب های اتوماتیک برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها استفاده می شود. با توجه به اتلاف انرژی در ساختمان ها به کارگیری یک محصول درست از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری می کند. اغلب مردم فکر می‌کنند که استفاده از درب اتوماتیک بسیار هزینه بر می باشد. در صورتی که کمک گرفتن از درب های اتوماتیک در ساختمان به کاهش مصرف انرژی کمک نموده و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. درب های اتوماتیک فقط در مواقع مورد نیاز باز می شوند و پس از تردد افراد به سرعت بسته می گردند. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

هدر رفتن انرژی به دلیل اختلاف دما

به طور کلی اختلاف فشار هوا بین فضای داخلی و خارجی ساختمان ها موجب هدر رفت انرژی میشود. برای مثال در زمستان ها به خاطر کمتر بودن چگالی هوای گرم که در داخل ساختمان وجود دارد در زمان باز شدن درب هوای سرد که چگالی بیشتری دارد به محیط وارد می شود و در لایه ی پایینی آن قرار می گیرد. در این صورت دمای داخل کمتر شده و لازم است انرژی بیشتری برای گرم کردن هوای سردی که وارد شده است مصرف شود. در تابستان نیز برعکس این حالت اتفاق می افتد.

تعمیر قسمت های مختلف درب به صورت جداگانه

جداگانه بودن هر جز از درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی تاثیر زیادی دارد. اگر در عملکرد درب مشکلی پیش آید برای تعمیر درب اتوماتیک به خارج کردن لته های درب از محل خود وجود ندارد. در این صورت اتلاف انرژی صورت نمی گیرد. راندمان بالای موتورهای استفاده شده در درب های اتوماتیک باعث می شود مصرف انرژی به حداقل برسد. سیستم هایی که در درب های اتوماتیک استفاده میشود قابل برنامه ریزی می باشند. این سیستم ها می توانند با شرایط اقلیمی مختلف همتراز شوند. این قابلیت درب ها باعث کاهش مصرف انرژی می گردد.

 همه قسمت هایی که در درب های اتوماتیک استفاده شده است طبق استانداردهای خاصی تولید شده و از تبادل هوا بین محیط داخل و خارج جلوگیری میکنند. این امر باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در درب های اتوماتیک می گردد . 

تاثیر استفاده از قطعات استاندارد در کاهش مصرف انرژی

استفاده از قطعات استاندارد در درب های اتوماتیک می تواند باعث کاهش مصرف انرژی شود. کیفیت بالای شیشه، فریم ها و حتی درزگیر ها باعث می شود از تبادل هوا بین محیط داخل و بیرون جلوگیری شود. در این صورت  اتلاف انرژی کمتری از این درب ها صورت میگیرد. استاندارد بودن درب ها نکته مهمی در کیفیت درب محسوب می شود.  درب های اتوماتیک ماندگاری بالایی دارند و از این جهت تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارند.  به طور کلی هوشمند سازی ساختمان و استفاده از دربهای اتوماتیک بهترین و موثرترین روش برای کاهش مصرف انرژی می باشد. البته هزینه هوشمند سازی ساختمان قدری زیاد است و هر کس توان انجام این کار را ندارد. امروزه در کشور ما هوشمند سازی بیشتر برای ساختمانهای بسیار لوکس انجام میشود.

کاهش مصرف انرژی در درب های سنسوردار

 استفاده از درب های اتوماتیک به دو صورت سنسور دار و ریموت دار رواج دارد. در صنعت ساختمان سازی امروز استفاده از درب های اتوماتیک به یک الزام تبدیل شده است و تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارد. در بانک ها و ادارات دولتی، بیمارستان ها و ساختمان های بزرگ دیگر از این نوع درب استفاده می شود. بسته شدن درب ها پس از خروج یا ورود افراد باعث میشود در فصل زمستان گرمای ناشی از وسایل گرمایشی مانند چیلر به هدر نرود. در تابستان نیز این نکته بسیار محسوس است.

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است. از این درب ها بیشتر در فروشگاه های بزرگ و مکانهای عمومی استفاده میشود. در ساختمانهای چند طبقه نیز می توان از این درب ها استفاده کرد. درب های اتوماتیک شیشه ای در حالت های مختلف مانند تلسکوپی، کشویی و اتوبوسی برای راحت شدن تردد افراد در ورودی ساختمان قرار داده میشوند.

استفاده از دو درب با فاصله برای کاهش مصرف انرژی

درب های اتوماتیک مصرف برق بسیار ناچیزی دارند و از این جهت در کاهش مصرف انرژی سهم بسزایی داشته اند. وجود شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میل می تواند عایق خوبی در برابر تبادل هوا بین فضاهای مختلف باشد. همچنین قرار گرفتن لت ها در کنار هم و درزگیری مناسب از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. اگر بخواهید صرفه جویی بهتری در مصرف انرژی داشته باشید و از خروج و ورود هوا جلوگیری کنید میتوانید دو درب را در فاصله ی یک یا دو متری از هم نصب نمایید.

استفاده از دو درب با فاصله برای کاهش مصرف انرژی البته این کار در مکان هایی که گرد و غبار زیادی دارد یا اختلاف دما در داخل و بیرون بسیار زیاد است توصیه می شود. انجام تنظیمات متناسب با محیط نیز می‌تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد. در بسیاری از درب های اتوماتیک میتوان مقدار عرض باز شونده درب را تنظیم نمود. همچنین سرعت باز و بسته شدن درب می تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. یکی دیگر از آیتم های قابل تنظیم در درب های اتوماتیک زمان باز ماندن درب برای تردد افراد می باشد.

تاثیر شیشه سکوریت در مقاومت درب

 استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای که با استفاده از یک سنسور چشمی باز و بسته می شوند برای راحتی عابران بسیار موثر است. این درب ها می توانند تا ۷۰ درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری نمایند. زیبایی این درب ها برای ساختمان ها قابل توجه است. اپراتور درب شیشه ای که گران ترین جز آن محسوب می شود وظیفه کنترل درب را به عهده دارد. بدین شکل امنیت بالای درب تضمین می گردد. معمولاً از شیشه سکوریت نشکن برای ساخت درب های شیشه ای استفاده می شود. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. استحکام بالای شیشه و فرایند تولید آن باعث می شود که در هنگام شکستن به قطعات کوچکی تبدیل  شده و لبه های تیزی نداشته باشد.

 استفاده موثر از درب های گردان در کاهش مصرف انرژی 

 از درب های اتوماتیک می توان در ساختمان های مختلف استفاده نمود. این درب ها برای ساختمان های مسکونی و دفاتر تجاری مناسبند. این که درب های اتوماتیک فقط در صورت لزوم باز میشوند و بعد از عبور افراد بسته می شوند برای کاهش مصرف انرژی امری ضروری محسوب می شود. هر چه درب اتوماتیک زمان کمتری باز بماند انرژی کمتری هدر می رود. در ساختمان هایی که درهایشان همیشه باز است باید برای گرمایش و تهویه هزینه بالاتری پرداخت. درب های گردان علاوه بر تنظیم عبور و مرور افراد به شکل مناسب به عنوان یک مانع در حفظ دمای محیط عمل می نمایند. با استفاده از این درب ها هوای بیرون با داخل تماسی نخواهد داشت.

 اهمیت کاهش مصرف انرژی در کسب و کارهای مختلف

اگر بخواهیم ضرورت استفاده از درب های اتوماتیک را توجیه کنیم باید دیدگاه هر فرد را در مورد مسائلی مانند کاهش مصرف انرژی، زیبایی و سهولت در عبور و مرور بدانیم. اگر کسب و کار شما ما به شکلی است که این موارد برایتان اهمیت دارد باید از درب های اتوماتیک استفاده نمایید. در برخی ادارات یا سازمان ها لازم است عبور و مرور افراد با محدودیت‌هایی روبرو باشد که این کار با استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای امکان پذیر است.

محدودیت عبور و مرور با استفاده از درب اتوماتیک

محدودیت عبور و مرور افراد در ادارات و سازمان ها با استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای

در جلوی درب می توان از سیستم هایی مانند کارتخوان و یا اثر انگشت برای خصوصی سازی تردد به آن مکان استفاده نمود.  درب های اتوماتیک شیشه ای با ورود نور به محیط و استفاده از نور طبیعی در طول روز می توانند تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند. از دیگر مزایای استفاده از درب های اتوماتیک در ساختمان ها امنیت بالا، افزایش بهداشت و سرعت بخشیدن به تردد افراد می باشد. این درب ها می توانند در مواردی جایگزین خوبی برای نیروی انسانی محسوب شوند.

دسترسی آسان و صرفه جویی در فضا

استفاده نمودن از درب های اتوماتیک در محیط های تجاری و صنعتی باعث می شود دسترسی آسان به همه قسمت های ساختمان وجود داشته باشد. تردد آسان برای افراد و به خصوص افراد معلول نگرانی آنها را از باز کردن دستی درب کاهش میدهد. صرفه جویی نمودن در فضا نیز برای مکانهای کوچک یکی از مزایای استفاده از درب های اتوماتیک محسوب می‌شود. با استفاده از این درب ها می توانید از فضا به صورت حداکثری استفاده کنید. کنترل از راه دور این دربها و امکان فعال یا غیرفعال نمودن از راه دور احساس امنیت و اطمینان خاطر بیشتری را به کاربران می دهد.

استفاده از سنسورهای خاص در درب های اتوماتیک سبب می شود که درب برای افرادی که از کنار ساختمان عبور می کنند باز نشود. این تنظیمات که به تنظیمات کم انرژی معروف است می تواند به دربهای اتوماتیک اضافه شود. اگر بخشهای مختلف در بر روی انرژی کم تنظیم شود نگرانی برای میزان برق مصرفی در درب ها وجود ندارد و بازدهی آن ها بیشتر می شود.

 شرکت ایمن پاد سپهر یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع درب اتوماتیک، لوازم جانبی و تعمیرات است که پرسنل آن به صورت منظم در کشور سوئیس دوره های تعمیرات تخصصی و عیب یابی درب اتوماتیک را گذرانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست