راهکارهای افزایش امنیت درب‌ های اتوماتیک خانگی و تجاری

افزایش امنیت درب های اتوماتیک

اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک خود هستید پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب ما را مطالعه کنید.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی ویژه برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک هستند. درب های اتوماتیک به دلیل مزیت های فوق العاده ای که دارند در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. راحتی در استفاده و امنیت بالا تنها دو عدد از برجسته ترین مزایای این درب ها می باشند. اما با این وجود در مواقعی این درب ها نتوانسته اند ایمنی بالایی را فراهم کنند که دلیل آن نیز می تواند متفاوت باشد. اگر شما نیز به هر نحوی با این درب ها سروکار دارید، باید به فکر افزایش امنیت آن ها باشید. در ادامه می خواهیم به معرفی بهترین و اصولی ترین راهکارهای افزایش امنیت این درب ها بپردازیم.

افزایش امنیت درب های اتوماتیک چه اهمیتی دارد؟

قبل از آنکه بخواهیم به روش های افزایش امنیت درب های اتوماتیک بپردازیم بهتر است به اهمیت این مسئله پی ببریم. امروزه درب های اتوماتیک را در منازل، مراکز تجاری و اداری، هتل ها، بیمارستان ها، انبارها و … می توانیم مشاهده کنیم. بالا نبودن ایمنی درب می تواند راه را برای سارقین باز کرده و فرد را با ضررهای مالی فراوان مواجه کند. بنابراین بالا بودن ایمنی درب های اتوماتیک بیش از هر مسئله دیگری مهم است.

آیا میزان امنیت انواع درب های اتوماتیک با هم متفاوت است؟

برخی از افراد این سوال را دارند که آیا اجرای راهکارهای افزایش امنیت درب های اتوماتیک برای همه درب ها لازم است؟ آیا میزان امنیت انواع درب های اتوماتیک با هم فرق می کند؟ در پاسخ به این سوال ها باید بگوییم که بله؛ درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که سطح ایمنی هر کدام از آن ها با هم متفاوت است. برخی از این درب ها برای مراکز تجاری و اداری مناسب تر بوده و برخی دیگر برای منازل شخصی راه اندازی می شوند. ایمنی این درب ها کاملا بستگی به نحوه نصب و متریال مورد استفاده برای تولید آن ها دارد.

انواع درب های اتوماتیک و راهکارهایی جهت افزایش ایمنی آن ها

راهکارهای افزایش امنیت درب های اتوماتیک

راهکارهای افزایش امنیت درب های اتوماتیک برای هر درب متفاوت خواهد بود.

راهکارهایی که می خواهیم برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک ارائه دهیم، برای هر درب متفاوت خواهند بود. زیرا ساختار درب های اتوماتیک و میزان ایمنی آن ها با هم فرق می کند. به صورت کلی درب های اتوماتیک شامل کرکره های برقی، درب های اتوماتیک شیشه ای، درب های بازویی اتوماتیک و درب های لولایی هستند. هر کدام از این درب ها عملکرد مخصوص به خود را داشته و در هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارند. درب اتوماتیک شما هر چه که باشد، با استفاده از این راهکارها می توانید سطح ایمنی آن را تا حد قابل توجهی بالا ببرید.

روش های افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره برقی

در این بخش می خواهیم به صورت اختصاصی به راهکارهایی جهت افزایش امنیت درب های اتوماتیک از نوع کرکره ای بپردازیم. کرکره های برقی را امروزه می توانید هم در مراکز تجاری و هم در منازل شخصی مشاهده کنید. در واقع کرکره برقی جزء پرفروش ترین درب های اتوماتیک به حساب می آید. در ادامه به روش هایی می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید امنیت کرکره برقی را بالا ببرید.

کرکره برقی خود را ضد سرقت کنید

اگر می خواهید جهت افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره ای اقدام کنید، بهترین کار ضد سرقت کردن آن هاست. برای ضد سرقت کردن کرکره دو راهکار وجود دارد. اولی استفاده از قفل برقی است. این قفل تمام مدارهای برقی در کرکره را قطع می کند. بنابراین تا زمانی که قفل را باز نکنید، برق کرکره متصل نشده و درب باز نمی شود. دومین راه استفاده از قرقره ای می باشد که دو طرف ریل را سنگین می کند. در این صورت باز کردن کرکره اصلا کار آسانی نخواهد بود.

استفاده از جنس مرغوب کرکره برقی

برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره ای قبل از هر چیز باید از دربی استفاده کنید که تیغه آن جنس محکمی دارد. تیغه هایی که از جنس پلی کربنات ساخته می شوند مقاومت خوبی در برابر ضربه نداشته و نمی توانند ایمنی ساختمان را فراهم کنند. تیغه فولادی و تیغه های آلومینیومی برای کرکره های برقی بهترین گزینه هستند.

کار گذاشتن دو عدد جاقفلی در کرکره برقی

افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره برقی

روش های افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره برقی

با کار گذاشتن دو عدد جا قفلی در دو طرف کرکره، می توانید به راحتی جهت افزایش امنیت درب های اتوماتیک کرکره ای اقدام کنید. در این حالت حتی اگر سیستم درب اتوماتیک نتواند به خوبی عمل کند، با استفاده از دو عدد قفل می توانید از باز نشدن کرکره برقی اطمینان حاصل نمایید. قفل های کتابی برای کرکره های برقی انتخاب بسیار مناسبی می باشند.

راهکارهایی برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک بازویی

افزایش امنیت درب های اتوماتیک بازویی بسیار مهم است. زیرا این درب ها به وفور برای پارکینگ منازل و ساختمان های مسکونی استفاده می شوند. در ادامه به مهم ترین راهکارهایی می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید امنیت درب بازویی اتوماتیک را چندین برابر کنید.

نصب و راه اندازی اصولی درب بازویی مهم است

برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک بازویی در وهله اول لازم است به نحوه نصب این درب ها توجه داشته باشید. اگر نصب درب های بازویی به صورت اصولی صورت نگیرد، بازوهای درب نمی توانند از باز شدن درب جلوگیری نمایند. در نتیجه درب با وارد شدن فشار فیزیکی به آسانی باز می شود. بنابراین نصب این درب ها باید به گونه ای باشد که احتمال نفوذ از بیرون ساختمان به داخل صفر باشد.

نصب قفل ها و آژیرهای برقی برای درب های بازویی

قفل های برقی و آژیرها نسل جدیدی از تجهیزات ایمنی می باشند که برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک به کار می روند. قفل های برقی و آژیرها از ورود غیرمجاز افراد به ساختمان جلوگیری می کنند. نحوه کار این تجهیزات به این صورت است که در صورت تلاش افراد برای بازکردن غیرمجاز درب، آژیرها به صدا در می آیند. این گونه احتمال ورود غیرمجاز و سرقت کاهش پیدا خواهد کرد. لازم است بدانید قفل هایی که برای درب بازویی به کار می روند توانایی تحمل 500 کیلوگرم وزن را دارند. بنابراین باز کردن این درب کاری بسیار دشوار است.

نکات مهم جهت افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای

افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای

نکات مهم جهت افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای که بیشتر به صورت کشویی نصب می شوند. افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار مهم است. زیرا این درب ها بیشتر در مراکز تجاری، فروشگاه های بزرگ و مراکز اداری مهم نصب و راه اندازی می شوند. مسلما تامین امنیت این مکان ها در اولویت قرار دارد. لازم سات بدانید جنس شیشه این درب ها برای ایمنی حرف اول را می زنند. شیشه های ضربه و ضد سرقت در برابر انواع ضربه ها مقاوم بوده و به راحتی شکسته نمی شوند.

تامین ایمنی درب های شیشه ای با قفل هوشمند

قفل های هوشمند نسل جدیدی از قفل ها هستند که می توانند برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای مفید واقع شوند. این قفل ها با استفاده از کارت ها و تلفن های هوشمند به راحتی قابل کنترل هستند. در نتیجه می توانید این قفل ها را روی درب هوشمند نصب کرده بر روی باز و بسته شدن آن نظارت کنید.

قفل های ضد ضربه فلزی برای درب های اتوماتیک شیشه ای

قفل های ضد ضربه فلزی، نوع دیگری از قفل ها هستند که برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای به کار می روند. این قفل ها با قفل های هوشمند متفاوت بوده و کار آن ها تامین امنیت همه جانبه درب است. این قفل ها فلزی بوده و در برابر انواع فشار های مکانیکی و فیزیکی از خود مقاومت نشان می دهند. برخی از این قفل ها تنها با اثر انگشت باز می شوند که جزء انواع پیشرفته هستند.

دوربین مدار بسته، تکمیل کننده امنیت درب های شیشه ای

در بیشتر مواقع برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک از دوربین مدار بسته نیز استفاده می کنند. البته دوربین مدار بسته را می توان برای انواع درب های اتوماتیک نصب کرد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد. با استفاده از دوربین مدار بسته می توانید در هر زمان که بخواهید عبور و مرور درب را کنترل کنید.

نحوه افزایش امنیت درب های اتوماتیک لولایی

درب های لولایی، انواع دیگری از درب ها هستند که به آن ها درب اتوماتیک جک هم گفته می شود. افزایش امنیت درب های اتوماتیک لولایی با روش های مختلفی انواع می شود. این درب ها بیشتر برای درب پارکینگ ها کاربرد دارند.

تقویت لولای درب اتوماتیک لولایی

برای افزایش امنیت درب های اتوماتیک لولایی، همواره از لولاهای بسیار محکم و باکیفیت استفاده می کنند. هر چقدر هم که قفل ها و تجهیزات دیگر ایمن باشند، بدون وجود لولای باکیفیت نمی توان ایمنی درب را تضمین کرد. بنابراین استفاده از لولاهای فلزی و فولادی برای این درب ها بسیار مهم است.

به کار بردن جک های هیدرولیکی

افزایش امنیت درب های اتوماتیک لولایی از طریق به کار بردن جک های هیدرولیکی امکان پذیر خواهد بود. این جک ها با استفاده از روغن های هیدرولیکی کار می کنند و در برابر ضربه و فشار مکانیکی بسیار محکم هستند. بنابراین باز کردن این جک ها و ورود غیر مجاز افراد تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

شرکت ایمن پاد سپهر

 شرکت ایمن پاد سپهر یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع درب اتوماتیک، لوازم جانبی و تعمیرات است. پرسنل این شرکت به صورت منظم در کشور سوئیس دوره های تعمیرات تخصصی و عیب یابی درب اتوماتیک را می گذرانند. شما می توانید با خیال راحت تمامی مسائل مربوط به عیب یابی و تعمیر درب اتوماتیک را به شرکت ایمن پاد سپهر بسپارید. شما می توانید برای خرید انواع درب اتوماتیک نیز از کارشناسان مجرب ایمن پاد سپهر مشاوره بگیرید. محصولات این شرکت تا ده سال شامل خدمات پس از فروش می شوند. کارشناسان این شرکت به صورت 24 ساعته پشتیبانی از مشتریان را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست