یو پی اس کرکره برقی و مزایای استفاده از آن

دستگاه یو پی اس کرکره برقی

کرکره برقی، یکی از سیستم های درب اتوماتیک پر کاربرد است که در جاهای مختلف از آن استفاده می شود. کرکره برقی از تیغه های افقی بهم وصل شده تشکیل شده است و همین طور مانند لوازم جانبی درب اتوماتیک دارای موتور، قوطی، ریل و  است. این کرکره امنیت بالایی دارند در عین حال زیبا هستند و به دلیل استفاده از فولاد گالوانیزه و آلومینیوم در ساخت آن ها، مقاومت زیادی دارند.
در کرکره برقی از یک سری قطعات و لوازم استفاده می شود که یکی از آن ها دستگاه یو پی اس است. یو پی اس کرکره برقی مزایا و ویژگی هایی دارد که در ادامه این مقاله همره با شرکت ایمن پاد سپهر به آن ها می پردازیم.

کرکره برقی چه مزایایی دارد؟

  •  مقاومت بالا
  •  کاهش آلودگی های صوتی
  •  کاربرد آسان
  •  امکان استفاده به صورت دستی
  •  امکان استفاده در اشکال مختلف
  •  امکان شستشو و نظافت
  •  تعمیرات ساده و راحت
  •  امنیت بالا
  •  امکان استفاده در هر مدل
  •  امکان استفاده از نیروی الکتریکی
  •  طول عمر بیشتر
دستگاه یو پی اس کرکره برقی

دستگاه یو پی اس کرکره برقی

یو پی اس کرکره برقی چیست؟

یو پی اس UPS کرکره برقی یا همان منبغ تغذیه یکی از قطعات به کاربرده شده در کرکره برقی است که به منظور محافظت از لوازم برقی در مقابل نوسانات تغذیه برق به کار می رود.
یو پی اس ها به صورت کلی دارای سه وظیفه هستند که به شرح ذیل می باشند:
• یو پی اس کرکره برقی از خراب شدن سخت ها افزار ها ناشی از ولتاژ بالای جریان برق و یا نوسانات آن ممانعت می کنند.
• یو پی اس ها اجازه نمی دهند تا داده ها سیستمی آسیب ببینند.
• این قطعات دسترسی را به شبکه های داخلی و برنامه های مرتبط به آن را ساده کرده و اجازه خرابی و عدم دسترسی به داده های موجود در شبکه را نمی دهند.

انواع یو پی اس ها

UPS ها با توجه به کاربردهایی که دارند در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند که از نظر مدل طراحی می توان موارد زیر را نام برد:
• UPS آنلاین
• UPS آفلاین
• UPS لاین اینتراکتیو

یو پی اس ها در کرکره برقی

کرکره برقی همان طور که می دانید مدلی از درب اتوماتیک می باشد که در حال حاضر در تمام دکان ها، پاساژها و پارکینگ ها به کار می رود.
موتور کرکره برقی با بهره گیری از نیروی الکتریکی، درب را به بالا و پایین باز و بسته می کند. از این رو بهره گیری از یک سیستم پایدار تغذیه الکتریکی را برای ضمانت کارکرد دایمی ایجاد می کند. شما برای انجام این کار از دستگاه یو پی اس کرکره برقی بهره می گیرند.
یو پی اس کرکره برقی وارد نقش موتور کرکره برقی می شود، یعنی این که در هنگام خرابی و یا قطعی در شبکه بخش اصلی کرکره، دستگاه یو پی اس با بهره گیری از باتری وارد میدان شده و سبب می شود تا کرکره برقی مجدد کار خودش را انجام دهد.

دستگاه یو پی اس در کرکره برقی چطور کار می کند؟

یو پی اس کرکره برقی به صورت مخصوص برای موتورهای آن ها طراحی می شود و این قابلیت را دارند تا هر مدل موتور را به کار بیاندازند.
در واقع ویژگی که دستگاه یو پی اس دارند، این است که آن ها حدودا 100 الی 200 ساعت، کرکره برقی را فعال نگه می دارد. از این دستگاه می توان حتی به منظور پشتیبانی الکتریکی کرکره برقی هم به استفاده کرد. در واقع قابلیت آن ها بیشتر از آن چه که گفته می شود است.
بعضی از آن ها طراحی های کوچکی دارد که سبب می شود تا در روی دیوارها نصب شوند و یا می توان آن ها را از جاهای محکم آویزان نمود.

نحوه حفاظت یو پی اس از موتور کرکره برقی

UPS ها در چهار موقعیت، از موتور کرکره برقی نگهداری می کنند که عبارتند از:
1. کاهش بیش از اندازه ولتاژ
2. افزایش ولتاژ
3. نوسانات فرکانس های غیر مجاز
4. سوختن فیوز و یا عدم کارکرد خطوط تغذیه

قطعات دستگاه کرکره برقی

قطعات دستگاه کرکره برقی

قطعات دستگاه یو پی اس در کرکره برقی

یو پی اس کرکره برقی از چند قطعه تشکیل شده است که عبارتند از:
 باتری
 اینورتر
 کنترل کننده شارژر باتری

هنگامی که برق وصل باشد، برق AC که وارد می شود با گذر از نوعی صافی که به موتور وصل است، گشتاور مد نظر را فراهم می کند و در حالت غیر فعال بودن تغذیه و یا ایجاد تغییرات در ولتاژ، اینورتر یو پی اس فعال شده و برق DC باتری را دریافت کرده و آن را به برق Ac تبدیل می کند تا نیاز موتور کرکره برقی فراهم شود.
فراهم کردن نیروی لازم موتور کرکره برقی توسط این دستگاه تا زمانی که باتری به صورت کامل شارژ خودش را از دست دهد ادامه خواهد داشت.
هنگامی که تغذیه اصلی قطع می شود و توان مصرفی موتور و گنجایش باتری در حد لازم خودش باشد؛ یو پی اس می تواند به کارکرد خودش ادامه دهد. به عبارتی دیگر هرچه میزان توان موتور کم باشد و یا گنجایش باتری بیشتر باشد، مدت زمان کارکرد یو پی اس بیشتر می شود.
این کارکرد یو پی اس کرکره برقی سبب افزایش طول عمر در دستگاه های مختلف می شود و به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید کرکره برقی را مدت زمان بیشتری فعال نگه دارید.

دستگاه UPS برای موتور ساید

موتور کرکره برقی به صورت کلی به دو دسته توبلار و ساید تقسیم می شود که هر کدام از آن ها از یک سری قابلیت ها و ویژگی های مختلف برخوردارند.
موتورهای ساید از توان زیادی برخوردارند و برای فضاهای پر رفت و آمد به کار می رود، به همین دلیل در مراکز اداری، تجاری و صنعتی بیشتر به کار می رود.
موتورهای ساید در خارج از محفظه کرکره مخصوص نصب می شوند و این ویژگی دارند که در زمان تعمیر، نیازی به جابه جایی سایر قطعات در کرکره برقی نیست، از این رو تعمیر، نگهداری، سرویس و جابه جایی موتور در آن ها خیلی راحت تر انجام می شود.
به این ترتیب UPS برای موتورهای ساید، با توجه به توان آن ها باید قدرت بیشتری داشته باشد، به عنوان مثال اگر کرکره برقی شما از مدل ساید 220 ولت است باید یک یو پی اس بدون تاخیر و همراه با باتری داخلی و دارای سوکت اصلی ساید تهیه کنید.

دستگاه UPS برای موتور توبلار

موتور دیگری که برای کرکره برقی است، توبلار نام دارد که بیشتر برای فضاهای معمولی با تردد نسبتا کم به کار می رود. موتورهای توبلار بیشتر برای مغازه ها و پارکینگ های منازل مسکونی استفاده می شود.
موتور توبلار مزیتی که دارد این درون رول کرکره قرار می گیرد و این سبب می شود تا فضای بیرون را محدود نکند و به زیبایی ساختمان کمک می کند. از این رو موتورهای توبلار با توان معمولی هم می تواند در زمان قطعی برق، به کرکره برای ادامه کارکرد کمک کند.

در ادامه با شرکت تخصصی ایمن پاد سپهر به یک سری سوالات شما عزیزان پاسخ داده ایم:

بهترین مدل باتری برای یو پی اس کرکره برقی کدام است؟
باتری سرب اسید، بهترین مدل باتری در حال حاضر می باشد که نیاز به تعمیر، نگهداری و سرویس ندارد و ولتاژ مورد نیاز برای کارکرد آن 12V می باشد.

در نگهداری یو پی اس کرکره برقی چه مواردی باید بررسی شود؟
فرکانس ورودی، خارجی، ولتاژ، دمای محیط، مسیرهای تهویه و جریان شارژ از مواردی هستند که باید بررسی شوند.

یو پی اس کرکره برقی برای چه مواردی به کار می رود؟
این یو پی اس ها به عنوان منبع تغذیه برای درب ها به کار می رود، چرا که کرکره ها با منبع برق شهری فعال هستند، در زمانی که برق قطع می شود نیاز به یک منبع حمایت کننده دارد.

سخن آخر

کرکره برقی، یکی از تجهیزات مهم است که در جاهای مختلف به کار می رود، اگر کرکره های برقی امروزه نبودند یک سری مشکلات ایجاد می شود.
کرکره های قدیمی که آن ها را مغازه ها و فروشگاه ها اگر دیده باشید، یک سری مشکلاتی داشتند در صورتی که کرکره های برقی با استفاده از ریموت باز و بسته می شوند، در صورتی که محصولات قدیمی به این شکل نبوده اند، شما می توانید از آن ها بهره بگیرید و نهایت استفاده را ببرید، اما لازم به ذکر است به قطعات آن را مانند یو پی اس ها را از جای معتبر تهیه کنید. قطعات کرکره برقی ها مانند درب اتوماتیک ها روی کارکرد آن ها تاثیر زیادی دارند، شرکت ایمن پاد سپهر به شما این قابلیت را می دهد تا در کم ترین زمان ممکن بتوانید از خدمات و قطعات مناسب بهره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست