معرفی درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی چیست؟

درب اتوماتیک مثلثی یکی از بهترین مدل های درب اتوماتیک شیشه ای است. این درب به صورت ریلی باز و بسته می گردد. این درب ها از نظر سایز و اندازه  بسیار متنوع می باشند. در ساختار این درب ها باید از قطعات اصلی استفاده نمود. زیر سازی و نصب کردن درب های مثلثی نیاز به تخصص و مهارت دارد. از درب های مثلثی در مکان هایی با زاویه شکسته استفاده می کنند. این درب ها از آن جهت در زاویه های تند بیشتر به کار گرفته می شوند؛ چون ساختاری مناسب برای آنجا دارند‌‌. درب های مثلثی اتوماتیک در ساختار خود دارای شیشه سکوریت هستند. این درب ها دارای ۴ لنگه هستند که، دو لنگه آنها ثابت می مانند و دو لنگه دیگر متحرک هستند. بسته به نوع معماری ساختمان زاویه درب تعیین می شود. ممکن است در رو به بیرون یا داخل زاویه داشته باشد.

درب اتوماتیک مثلثی کاملاً مانند درب کشویی است. این درب هم روی ریل جابجا می شود تنها تفاوت درب مثلثی با کشویی، در این می باشد که دو لنگه درب با ایجاد زاویه نسبت به هم نصب خواهند شد. کیفیت درب های مثلثی، بسیار بالا است و از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. در این مقاله از بلاگ ایمن پاد سپهر در مورد درب اتوماتیک مثلثی و ویژگی های مثبت آن صحبت خواهیم کرد.

کاربرد درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی ساختاری زیبا و مطمئن برای اکثر مکان ها دارد. از این درب ها در اکثر پروژه ها استقبال شده است. این درب ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند و مکان را، بزرگتر از حد واقعی خود نشان می دهند. درب های مثلثی فضای مناسبی را برای عبور و مرور ایجاد می کنند. از این درب ها برای بانک ها، ساختمان های اداری، آرایشگاه ها، کافی شاپ ها و… استفاده می نمایند. درب های اتوماتیک مثلثی علاوه بر تامین امنیت، برای مکان زیبایی، تناسب فوق العاده با معماری ساختمان، کم کردن مصرف انرژی و… را به همراه دارد. علت استفاده فراوان از این درب ها و همچنین بالا رفتن تقاضای تولید آنها، کاربرد بیشتر آنها است. سایر درب های اتوماتیک در گوشه و مکان های شیب دار نصب نمی شوند.

مکان های مناسب برای استفاده از درب اتوماتیک مثلثی

از درب اتوماتیک مثلثی در مکان های زیادی استفاده می شود. یکی از مکان هایی که بیشترین مورد استفاده از درب های اتوماتیک مثلثی را به خود اختصاص داده است؛ ورودی مغازه های بهم چسبیده می باشد. در مکان های کوچک که نیاز به ورودی زیبا و متفاوت دارند، از این درب ها استفاده می کنند. به لطف پیشرفت فناوری در کشور هایی مانند آلمان؛ برای تولید درب های اتوماتیک با زاویه های متفاوت از ۹۰ درجه اقدام شده است. بیشترین کارایی این درب در گوشه یا کنج است. نام مثلثی آن هم بر گرفته از شکل ظاهریش می باشد. ورودی کتابخانه ها و ساندویچی های کوچک هم مکان مناسبی برای نصب درب های مثلثی اتوماتیک، است.

مزیت های درب اتوماتیک مثلثی

در کل درب های اتوماتیک از نظر کارکرد بسیار موفق ظاهر شده اند. این درب ها با استفاده از نیروی برق کار می کنند. بهترین مزیت انواع درب اتوماتیک، مخصوصاً درب اتوماتیک مثلثی کاربرد بالای آنها می باشد. از این درب ها در بیمارستان ها، نمایشگاه ها، هتل ها و هر جایی که رفت و آمد زیاد باشد، استفاده می کنند. شیشه ای که روی این درب ها مورد استفاده قرار می گیرند، از ورود نور به صورت مستقیم به ساختمان جلوگیری می نماید. این خاصیت هم برای خیلی از مکان ها مزیت محسوب می شود. علاوه بر این مزیت ها نمای زیبایی که این درب ها به ورودی ساختمان می دهند، ساختمان را به صورت فوق العاده ای زیبا نمایش می دهد.

اینکه می توان وسایل امنیتی زیادی به این درب ها اضافه نمود، مزیت مهمی به شمار می آید.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از درب های اتوماتیک صرفه جویی در مصرف برق می باشد. همچنین این درب ها از اتلاف انرژی سرمایی و گرمایی هم ممانعت می کنند. ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل ساختمان با استفاده از این درب ها کاهش زیادی داشته است. درب های اتوماتیک مثلثی به اندازه کافی قابلیت باز شوندگی دارند. همچنین دارای سنسور های قوی و چشمی برای مواقع رفت و آمد می باشند. این درب ها مرکز کنترل دارند و قابلیت این را دارند که، سیستم های تردد را روی آنها نصب نمایند. حرکت آنها کاملاً بدون سرو صدا و بسیار سریع هستند. فضایی که این درب ها اشغال می کنند، خیلی کمتر از دیگر درب های اتوماتیک است.

سنسورهای درب اتوماتیک مثلثی از نوع مایکروویو می باشند. این سنسور ها به راحتی مسیر حرکت فرد را تشخیص می دهند. قدرت تشخیص این سنسور ها به قدری بالا است که، تشخیص می دهند فرد به سمت درب می آید یا از آن دور می گردد. این درب ها به امواج مادون قرمزی که از سمت افراد می گیرند واکنش نشان می دهند. با دریافت مادون قرمز از سمت افراد این درب ها باز می شوند، بعد از اتمام مادون قرمز درب دوباره بسته می شود. اینکه می توان وسایل امنیتی زیادی به این درب ها اضافه نمود، مزیت مهمی به شمار می آید.

قیمت درب اتوماتیک مثلثی

قیمت درب اتوماتیک مثلثی با توجه به عوامل متعددی تعیین می شود. کشور سازنده، نوع برند، جنس، طراحی و خیلی عوامل دیگر روی قیمت آن تأثیر گذار هستند. کیفیت مواد اولیه درب ها، احتمال دارد با هم متفاوت باشند و همین امر باعث اختلاف قیمت شود. سنسورها و انواع تکنولوژی ها که به سیستم درب، وصل می کنند هم روی قیمت مؤثر هستند. هر چند امروزه درباره قیمت خاصی نمی توان صحبت کرد؛ چون نوسان قیمت بسیار بالا است. نوسانات بازار روی قیمت تمامی محصولات اثر می گذارد و تا لحظه خرید نمی توان قیمت خاصی برای آنها تعیین نمود. قیمت این درب ها معمولاً مناسب تر از سایر درب ها می باشد. امکانات و ویژگی های درب های اتوماتیک مثلثی هر چه بیشتر و بالاتر باشند، مطمئنا بر قیمت درب می افزایند.

خصوصیات درب اتوماتیک مثلثی

درب مثلثی به سیستم مدیریت ساختمان و همچنین کنترل تردد وصل می شود. این درب ها به خاطر کارایی و کیفیت بالایی که دارند در اثر باز و بسته شدن های متوالی، دچار مشکل نمی شوند. درب های مثلثی اتوماتیک علاوه بر نیروی برق دارای باتری های مخصوص نیز می باشند. این باتری ها به راحتی درب را تا اتصال دوباره برق کنترل می کنند. این باتری ها می توانند درب را تا بیش از ۳۰۰ بار، برای باز و بسته شدن در زمان بی برقی حمایت کنند. یک نکته جالب دیگر در ساختار درب های اتوماتیک مثلثی این است که، قطعات آنها به صورت کلی قابل تعویض هستند. در صورت بروز کوچک‌ ترین ایرادی در یک قسمت خاص از درب، می توانید قطعات آن قسمت را تعمیر یا تعویض کنید.

مکانیزم حرکتی درب اتوماتیک مثلثی

این درب را از نظر نصب و جهت زاویه کاملاً سلیقه ای نصب می کنند.

مکانیزم حرکت درب اتوماتیک مثلثی دقیقاً مانند درب اتوماتیک کشویی است. درب مثلثی دو لنگه ثابت دارد که لنگه های متحرک در کنار آنها قرار دارند. این لنگه ها روی یک ریل که به موتور وصل است، قرار گرفته و هر لنگ متحرک در جهتی که نصب شده است حرکت می کند. این درب بدون صدا و بسیار سریع حرکت می کند. روی این درب می توان حتی صفحه کلید، کارت خوان و دستگاه اثر انگشت هم وصل نمود. این درب ها از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارند. این درب را از نظر نصب و جهت زاویه کاملاً سلیقه ای نصب می کنند. به فرد بستگی دارد که درب را چطور و رو به بیرون یا داخل زاویه دار نماید.

کلام آخر

درب اتوماتیک مثلثی یکی از پرطرفدارترین درب ها برای ورودی های مختلف می باشد. این درب با وجود تمام خصوصیات مثبتی که دارد، گزینه ای مناسب برای مکان های مختلف است. باتری های آن استفاده از درب را حتی در مواقع بی برقی هم ممکن می کنند‌. با مطالعه این مقاله با درب های مثلثی اتوماتیک آشنا شده اید و مطمئنا می توانید، یک درب مناسب برای فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. این درب ها پیشرفت مناسبی از فناوری محسوب می شوند. برای گرفتن اطلاعات در مورد این درب ها باید با متخصصان حرفه ای ایمن پاد سپهر صحبت کنید. درب های مثلثی اتوماتیک پر کاربرد هستند و متقاضیان زیادی دارند. باید درب مورد نظر خود را، از شرکت های معتبر خریداری کنید تا کارایی مورد نظرتان را داشته باشد. شرکت ایمن پاد سپهر انواع درب اتوماتیک را با ویژگی های مختلف و انواع سایز و مدل، به خریداران ارائه می دهد. کارشناسان این شرکت همیشه و به صورت ۲۴ ساعته، آمادگی پاسخگویی به سؤالات شما را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست